Необхідність в ремонті головки блоку (ГБЦ) виникає, коли двигун починає функціонувати некоректно, тому що від чіткості фаз газорозподілу залежить 95% роботи двигуна.
Також ремонт необхідний, якщо з'являється гучна робота, постукування гідрокомпенсаторів, розподілвалів, особливо коли є підвищена витрата оливи, але при цьому турбокомпресор і поршнева в порядку.
Підвищена витрата оливи двигуна відбувається через збільшення зазорів направляючих втулок клапанів.
При деформації площин ГБЦ відбувається прорив газів з камери згоряння, в результаті повітря попадає до системи охолодження двигуна з викидом охолоджуючої рідини за межі системи охолодження. В результаті отримаємо перегрів двигуна, якщо продовжувати експлуатацію автомобіля без охолоджуючої рідини.
Етапи ремонту головки блоку (ГБЦ):
- Повне розбирання, миття та чищення головки блоку
- Перевірка головки блоку на гідроплотність
- Візуальна перевірка стану деталей і їх дефектування
- Узгодження видів робіт, постачання запчастин
- Комплектація запчастин
- Відновлювальні роботи
- Гільзовка посадкових місць в голівці блоку під насос-форсунки
- Фрезерування площини для теплового екрану в голівці блоку під насос-форсунки
- Заміна направляючих втулок клапанів
- Проточка сідел клапанів
- Шліфування площини ГБЦ
- Збір ГБЦ і регулювання зазорів клапанів
- Установка ГБЦ на автомобіль
Причини виходу з ладу ГБЦ:
- Неякісна олива (знос ліжок распредвалов / обрив ременя або ланцюга ГРМ / несвоєчасна заміна оливи)
- Природний знос за регламентом деталей ГРМ
- Перегрів двигуна (відбувається деформація площини ГБЦ)
- Прогорання клапанів, несвоєчасне регулювання зазорів або неякісне паливо